Poduszki sensomotoryczne – do czego je wykorzystać?

Jeszcze do niedawna bóle kręgosłupa dokuczały niewielkiej grupie społeczeństwa. Dziś natomiast stanowią powszechną dolegliwość. Dlaczego tak się dzieje? Wszystkiemu winien jest siedzący tryb życia, mała aktywność fizyczna oraz zła dieta. Na szczęście nigdy nie jest za późno, aby wprowadzić zmiany. Pierwszą z nich może być zakup poduszki sensomotorycznej – uniwersalnej, skutecznej i nieskomplikowanej w codziennym użytku. Co warto o niej wiedzieć? 

Poduszki sensomotoryczne – co to takiego?

Na początek, warto sobie uzmysłowić, czym w ogóle jest poduszka sensomotoryczna. Otóż, jak się okazuje, to specjalna, gumowa poduszka w kształcie okrągłego dysku, której całą powierzchnię pokrywają specjalne wypustki – nieocenione przy masażu oraz fizjoterapii. Można ją nabyć w kilku wielkościach do wyboru, tak aby jak najlepiej odpowiadała osobistym oczekiwaniom. 

Dla kogo przeznaczona?

Poduszki sensomotoryczne dedykowane są wszystkim osobom, które dużą siedzą lub narzekają na bóle kręgosłupa i układu ruchu – o różnym podłożu. Mogą z niej korzystać osoby cierpiące na dyskopatię, a nawet rwę kulszową. 

Jak wykorzystać poduszkę sensomotoryczną? 

To, że poduszka jest płaska, ma swoje rzeczowe uzasadnienie. Wymusza bowiem odpowiednie siedzenie na niej, a jej mało stabilna powierzchnia nakłada konieczność przyjmowania właściwej postawy ciała. Podobne efekty daje korzystanie z piłki, z tą różnicą, że poduszka sensomotoryczna jest o wiele wygodniejsza. Można ją układać na krześle, łóżku, a nawet podłodze, np. podczas medytacji. 

Siedzenie to nie jedyny sposób wykorzystania prezentowanej poduszki sensomotorycznej. Drugim, powszechnie używanym i cieszącym się dużą popularnością jest masaż nóg. Dzięki specjalnie zaprojektowanym wypustkom, poduszka oddziałuje na receptory czuciowe, jakie zlokalizowane są na podeszwach stóp. W efekcie, nogi zyskują przyjemne odprężenie, zwłaszcza po ciężkim i męczącym dniu. 

Poduszki sensomotoryczne mogą być także używane do ćwiczeń. W Internecie znaleźć można wiele sposobów na ich zastosowanie w codziennym treningu. Nie mówiąc o tym, że znacząco zwiększają jego efektywność. Dlaczego? Z prostego powodu, ciało bowiem nie tylko musi skupiać się na wykonywanym ćwiczeniu, ale dodatkowo w pakiecie otrzymuje konieczność utrzymania równowagi, co angażuje do pracy znacznie więcej mięśni. Przysiady, deska, wykroki to raptem kilka z możliwych technik ich wykorzystania. Co ciekawe, poduszkę sensomotoryczną można również użyć do urozmaicenia pozycji w jodze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *