Pięć zasad zdrowego grillowania!

Rate this post

Uwielbiasz smak grillowanych potraw? Podpowiemy Ci, jak grillować w bezpieczny sposób i jakich zasad należy przestrzegać, by przyrządzane na grillu potrawy były nie tylko apetyczne i smaczne, ale i zdrowe. Poniżej znajdziesz zestawienie pięciu zasad zdrowego grillowania.

Zadbaj o wysoką jakość grillowanych produktów

Podstawą zdrowego posiłku z grilla będą wysokiej jakości produkty, które zamierzasz poddać obróbce termicznej. Miejsce taniej kiełbasy z marketu powinna zatem zastąpić wysokiej jakości kiełbasa swojska w naturalnej osłonce, zawierająca w swoim składzie czyste mięso z przyprawami. Ważne, by grillowana kiełbasa nie zawierała w swoim składzie zbyt dużej ilości wody i tłuszczu, dzięki czemu nie popęka w czasie pieczenia, a jedynie zarumieni się na piękny, ciemnobrązowy kolor. Podobnej zasady należy trzymać się przy okazji wyboru mięs na grilla. Szukajmy produktów lepszej jakości, świeżych, bez konserwantów.

Marynuj mięso!

Oczywiście kiełbasa swojska, podobnie jak inne już przetworzone produkty mięsne nie muszą być dodatkowo marynowane. Jeśli jednak chcesz grillować surowe mięso, zawsze wcześniej postaraj się je zamarynować. Marynaty przygotowujemy samodzielnie, ograniczając się do świeżych ziół i wysokiej jakości przypraw – unikamy stosowania gotowych mieszanek, które mogą zawierać glutaminian sodu.

Grillowanie na tackach

Korzystając ze specjalnych aluminiowych tacek, zapobiegasz kapaniu tłuszczu na palenisko i tym samym chronisz mięso przed wchłanianiem wydzielających się podczas tego procesu szkodliwych substancji chemicznych. Jednorazowe tacki aluminiowe przydadzą się nie tylko podczas grillowania mięsa, ale także przy okazji grillowania swojskiej kiełbasy, kaszanki czy szaszłyków.

Właściwa temperatura grillowania

Zanim mięso wrzucisz na ruszt, poczekaj na rozpalenie się grilla. Dzięki temu proces pieczenia będzie krótszy, mięso szybko zamknie swoje pory i tym samym pozostanie soczyste w środku – nie spali się na wiór. Jeśli grillowana przez Ciebie kiełbasa swojska jest kiełbasą typu surowego, daj jej dłuższą chwilę czasu na to, by znajdujące się w niej mięso zdążyło się ściąć. Jedzenie surowego mięsa, choć ma swoich zwolenników, w przypadku mięsa wieprzowego lub drobiowego nie jest wskazane – na wpół surowe, krwiste steki możesz przygotować jedynie na bazie odpowiednio dobranej wołowiny.

Jakie dodatki?

Jeśli zależy Ci na zdrowiu, postaraj się ograniczyć kaloryczność grillowanych produktów. Sięgaj po chude mięsa i dobrej jakości kiełbasy swojskie takie jak np. te: http://zdziadapradziada.pl/pol_m_Kielbasy_Kielbasa-swojska-175.html,które zawierają małą ilość tłuszczu. Zamiennikiem pieczywa i jednocześnie smacznym dodatkiem do grillowanych mięs i kiełbas mogą być opieczone na grillu warzywa tj. bakłażan, papryka czy cebula.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *