Czy trening fitness to również ćwiczenia siłowe?

Zajęcia fitness zwykle kojarzą się z ćwiczeniami o typowo wytrzymałościowym charakterze, nie oznacza to jednak, że podczas tego typu zajęć zupełnie rezygnuje się ze stosowania sprzętu zwykle wykorzystywanego w treningu siłowym. Przykładem takiego sprzętu są hantle i sztangi do body pump. Tego typu akcesoria pozwalają na ćwiczenie tzw. wytrzymałości siłowej, czyli prócz treningu aerobowego, pozwalają na wzmacnianie struktur mięśniowych, przede wszystkim na zwiększenia siły trenującej osoby.

Czym jest body pump?

To specyficzny rodzaj treningu aerobowego z wykorzystaniem umiarkowanych, odpowiednio dobranych obciążeń. Sztanga body pomp w odróżnianiu od klasycznej sztangi wykorzystywanej w typowym treningu siłowym ma znacznie lżejszy gryf, który w zależności od potrzeb może być uzupełniony dodatkowymi talerzami – obciążeniami. Wartość obciążeń dobiera się w sposób indywidualny dla każdej ćwiczącej osoby. Gryfy w sztangach do body pump często pokryte są winylem lub cieniutką warstwą gąbki, dzięki czemu lepiej leżą w dłoniach i trudniej o ich przypadkowe wyślizgnięcie się z rąk podczas wykonywania zróżnicowanych ćwiczeń fizycznych. Oczywiście pomimo tego, przed przystąpieniem do treningu ze sztangą warto sięgnąć po specjalne rękawiczki kulturystyczne, które poprawiają jakość chwytu. Sztanga body pump powinna ważyć tyle, by trenująca osoba miała siłę na wykonywanie zróżnicowanych ćwiczeń – przysiadów, wypadów, uginania ramion w różnych płaszczyznach, przez blisko godzinę. Zwykle minimalnym obciążeniem jest kilogram. Górna granica obciążenia zależy od potrzeb i predyspozycji ćwiczącej osoby.

Ćwiczenia body pump a mięśnie

W odróżnieniu od klasycznych ćwiczeń siłowych z dużymi obciążeniami, sztanga budy pump dzięki stosunkowo niskiej wadze nie przyczyni się do nadmiernego wzrostu masy mięśniowej, czego zwykle obawiają się uczęszczające na zajęcia fitness kobiety. Ćwiczenia ze sztangą budują jedynie wytrzymałość mięśniową i przyczyniają się do lekkiego wzmocnienia mięśni i ich wyrzeźbienia. Mięśnie będą miały zatem naturalny rozmiar i podczas ćwiczeń z lekką sztangą nie ulegną drastycznemu rozbudowaniu, poprawi się jedynie ich wygląd.

Ćwiczenia fitness ze sztangą pomogą w wymodelowaniu sylwetki, nadaniu jej bardziej wysportowanego charakteru. W związku z tym ten rodzaj treningu fitness polecany jest wszystkim paniom i panom, którym zależy na uzyskaniu dobrej formy bez efektu radykalnej rozbudowy masy mięśniowej organizmu. Tego typu trening będzie doskonałym rozwiązaniem również dla tych osób, które chcą się odchudzić.

Artykuł powstał we współpracy z https://be-active.pl/product-pol-509–SZTANGA-20kg-DO-BODY-PUMP-SBP20-HMS.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *